Detoxifierea susține sănătatea

Postat de in 12 February 2015


detox

Cura de detoxifiere ajută la tratarea bolilor însoțite de dureri sau oboseală și, totodată, este utilă pentru a scăpa de kilogramele în plus sau pentru înfrumusețare. Detoxifierea ajută la eliminarea sau neutralizarea toxinelor și este recomandată în cazul tulburărilor de tranzit intestinal, constipație, balonare, ficat obosit, alergii, oboseală cronică, dureri de cap sau dureri articulare și ajută la înlăturarea stresului și a anxietății, tratarea depresiilor, scăderea în greutate, tratarea bolilor de inimă, a afecțiunilor sistemului imunitar, tratarea insomniei, fortificarea sistemului osos și înfrumusețarea pielii.

Când avem nevoie de detoxifiere

Detoxifierea nu ar fi necesară în cazul unei vieți echilibrate și al unei alimentaţii sănătoase. Modificările apărute însă în ultimele decenii atât în preferinţele alimentare, cât şi în modul de procesare a hranei, impun detoxifierea ca metodă de adaptare a organismului la aceste schimbări. Principala problemă a alimentației actuale este consumul exagerat de carne. Se mănâncă în schimb, mai puţin peşte, mai puţine crudităţi, şi, poate cel mai evident, mai puţine cereale. Orientarea spre o hrană uscată determină și o hidratare necorespunzătoare. Ciorba sau supa, nelipsite de la masa de prânz cu doar o generaţie în urmă, nu mai sunt de „bonton“ în prezent. Aceeaşi soartă o împărtășesc laptele de dimineaţă, compotul de la desert sau ceaiul de la ora cinci. Laptele cu mămăligă de seară a fost înlocuit cu cotletul de seară. Metabolismul proteinelor duce la generarea toxinelor intestinale. Comparând perioada actuală, în care numai unele persoane postesc, cu cea a bunicilor noştri care aveau patru posturi pe an, observăm că erau 90 de zile fără carne, la care se adăugau zilele de miercuri şi vineri. Mâncărurile cu carne prevalează în majoritatea fast-food-urilor şi restaurantelor, chiar și în cazul salatelor.

Specialiștii recomandă, ca regulă generală, ca detoxifierea să fie făcută de două ori pe an, de preferinţă la trecerea de la sezonul cald la cel rece şi invers. Mai este recomandată după perioade de abuz sau când există semne de supraîncărcare cu toxine. Nu trebuie să se depăşească șase cure pe an și ideal este să nu fie nevoie să facem detoxifiere des. Detoxifierea se poate realiza prin: hrana vegetariană (o metodă de durată care însă împiedică adăugarea unor toxine noi şi acordă organismului timp să le elimine pe cele formate). Alte metode sunt: purgaţia (făcută într-o singură zi prin eliminarea conţinutului intestinal) sau ingestia de tărâţe, seminţe (de in, mai ales), argilă sau cărbune medicinal, substanţe cu proprietăţi de absorbţie şi neutralizare a toxinelor. Foarte utilă în detoxifiere este varza ale cărei proprietăți o recomandă chiar și murată. În cazul detoxifierii prin purgație o perioadă de 2-4 zile nu se mănâncă crud sau prăjit, ci fiert sau copt, fiind crescută vulnerabilitatea la infecţii intestinale. În toate cazurile se va bea multă apă, ingestia apei fiind un mecanism antitoxic. În cazul celor care suferă de afecţiuni metabolice sau endocrine, precum diabetul zaharat, cura trebuie supervizată de medic. Riscurile sau efectele secundare ale detoxifierii pot apărea la vârste extreme: copiii mici și bătrânii sau cei cu tulburări metabolice preexistente.

În timpul detoxifierii se consumă:

– fructe și legume crude
– fructe uscate (smochine, stafide, curmale)
– cereale integrale, nuci, semințe și alune neprăjite (conțin fibre și grăsimi bune)
– orez , de preferință brun
– ulei presat la rece pentru a stimula funcțiile de detoxifiere ale organismului
– miere în loc de zahăr
– ceai verde (este un bun energizant, ușurează digestia și reglează tranzitul intestinal)
– condimente vegetale: pătrunjel, mărar, oregano, rozmarin
– doi litri de apă pe zi

Se evită:

– alimentele prăjite, conservate sau afumate
– dulciurile care conțin coloranți, conservanți, îndulcitori, margarină (napolitane, biscuiți, prăjituri, bomboane)
– mezelurile și carnea
– pâinea albă, pateurile, spaghetele
– zaharul rafinat, uleiul rafinat, cafeaua, băuturile răcoritoare carbogazoase
– produsele lactate cu multe grăsimi.

Recomanda sau printeaza acest articol



Facebook Twitter StumbleUpon Email Print

Lasa un raspuns

Abonare newsletter

Ezoterism

Comentarii recente